Διδακτορικές διατριβές

Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://beta-pandemos.panteion.gr/handle/123456789/40

Νέα

Αυτή είναι η συλλογή από το παλιό σύστημα με ID:cid:13

Περιηγούμαι

Πρόσφατες Υποβολές

Τώρα δείχνει 1 - 20 από 109
  • Τεκμήριο
    Το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο του Ιράν από τη δυναστεία των Pahlevit μέχρι σήμερα: προοπτικές συμφιλίωσης ενός ισλαμικού κράτους με το μοντέλο του φιλελεύθερου δημοκρατικού καθεστώτος: η σύγκρουση πολιτισμών μέσα στο πλαίσιο της διεθνούς συγκυρίας
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2015) Παναγιωτοπούλου, Θέμις Ε.; Γιαλλουρίδης, Χριστόδουλος Κ., 1949-; Σκαρπέλος, Ιωάννης Π.; Παπασωτηρίου, Χαράλαμπος; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
    Σύμφωνα με τον καθηγητή του Πανεπιστημίου του Harvard, Samuel P. Huntington στη θεωρία της σύγκρουσης πολιτισμών, οι διαφορετικές κουλτούρες και πολιτιστικές ταυτότητες, που αποτελούν με την ευρύτερη έννοια και πολιτισμικές ταυτότητες, διαμορφώνουν τα πρότυπα της συνοχής, της διάσπασης και της σύγκρουσης στο μεταψυχροπολεμικό κόσμο. Με άλλα λόγια, η νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων θα βασίζεται στον πολιτισμικό πυρήνα των κρατών. Με βάση αυτό το σκεπτικό, ο Huntington, διαπιστώνει μια “αλλαγή στην ισορροπία δυνάμεων” όσον αφορά τους πολιτισμούς. Για πρώτη φορά, η επιρροή της Δύσης μειώνεται αισθητά, ενώ κάνουν τη δυναμική τους εμφάνιση κυρίως ασιατικοί πολιτισμοί αλλά και το Ισλάμ, βοηθούμενο ιδιαίτερα από τη δημογραφική έκρηξη που το συνοδεύει. Η αποσταθεροποίηση αυτή και η εμφάνιση αυτών των νέων μεταβλητών, οδηγεί τους μη δυτικούς πολιτισμούς, στην εκ νέου επιβεβαίωση της αξίας της δικής τους κουλτούρας. Η όξυνση των ιδεολογικών διαφορών σήμερα, έχει φτάσει στο απόγειό της, καθώς τόσο το Ισλάμ όσο και η Δύση, μοιάζουν τόσο καλά οχυρωμένοι αντίπαλοι πίσω από τις πολιτικοκοινωνικές πεποιθήσεις τους, ώστε οποιαδήποτε προσπάθεια συμβιβασμού, φαντάζει εξαιρετικά δύσκολη και αρκετές φορές ανέφικτη. Aμέσως μετά την τρομοκρατική επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου 2000, οπότε και αποφασίστηκε το ξεκίνημα του Πολέμου της Τρομοκρατίας, κατηγορίες εναντίον του Ιράν, διατυπώνονται με ιδιαίτερη σφοδρότητα. Σε ετήσια έκθεση του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ, με τίτλο Πρότυπα Παγκόσμιας Τρομοκρατίας, το Ιράν περιγράφεται ως ο «πιο δραστήριος χρηματοδότης της κρατικής τρομοκρατίας». Το επαναστατικό κίνημα του Ιράν το 1979, συγκέντρωνε σεκουλαριστές φιλελεύθερους και αριστερές δυνάμεις όσο και φονταμενταλιστές. Όλοι τους ήθελαν την αλλαγή, αλλά δεν επεδίωκαν τα ίδια πράγματα. Η αντίδραση στην εξουσία του σάχη, επικεντρωνόταν στη μεσαία και τις κατώτερες τάξεις.Φοιτητές, διανοούμενοι και μικροέμποροι, των οποίων οι οικονομίες μειώνονταν εξαιτίας της έμφασης που δινόταν στη βιομηχανική ανάπτυξη τάχθηκαν στο επαναστατικό μέτωπο. Ο Khomeini, είχε αρχίσει να κερδίζει έδαφος ενώ ο θρησκευτικός ακτιβισμός και ο φονταμενταλισμός έμελλε να αντικαταστήσουν την έμφαση που είχε δοθεί στην ισχυροποίηση του κράτους, τους θεσμούς αλλά και την ανάπτυξη. Μέσα από διάφορες πολιτικές ζυμώσεις και την εναλλαγή αρκετών προέδρων στην ηγεσία του Ιράν, τον Ιούνιο του 2005, έρχεται στην εξουσία ο Mahmoud Ahmadinejad. Ήταν η πρώτη φορά που οι εκλογές πήγαιναν και σε δεύτερο γύρο, εξαιτίας της αμφισβήτησης του αποτελέσματος. Το αποτέλεσμα ήταν να πάρει στα χέρια του την εξουσία ένας σκληροπυρηνικός και συντηρητικός λαϊκιστής, που σήμανε την επικράτηση των συντηρητικών απόψεων και βρισκόταν σε πλήρη αντίθεση με τις εκλογές του 1997. Η αποχώρηση του προέδρου Ahmadinejad από την ηγεσία της Ισλαμικής Δημοκρατίας του Ιράν και η νίκη του Ruhani στις εκλογές του 2013, σηματοδοτεί μία νέα περίοδο στις σχέσεις του Ιράν με τη Δύση. Ο Ruhani, εμφανίζεται σαν μεταρρυθμιστής που ανοίγοντας το πολιτικό σύστημα της χώρας, δημιουργεί το περιθώριο για εξομάλυνση των σχέσεων με τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη. Το κατά πόσον ο Ruhani θα καταφέρει να εφαρμόσει το πρόγραμμα που επιδιώκει, είναι αποτέλεσμα δύο παραμέτρων. Αφενός, της αντίστασης που θα συναντήσει από την πλευρά των σκληροπυρηνικών κληρικών της χώρας και αφετέρου, των κοινωνικοοικονομικών εξελίξεων που είναι ικανές να υπερβούν τις υποθετικές προθέσεις του μεταρρυθμιστικού προγράμματος του νέου προέδρου. Η κατάσταση σε διεθνές επίπεδο γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνη, αν λάβει κανείς υπ'όψη του την αστάθεια των ισλαμικών κρατών που τα αναγκάζει να κάνουν στροφή σε ακραίες εκφάνσεις του Ισλάμ.
  • Τεκμήριο
    Μουσική βιομηχανία και social networking: μια πρόταση για ένα πείραμα στο διαδίκτυο
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2015) Κασάρας, Κωνσταντίνος Β.; Κλήμης, Γεώργιος Μιχαήλ; Ζέρη, Περσεφόνη, 1951-; Μιχαηλίδου, Μάρθα; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
    Η παρούσα διδακτορική διατριβή παρουσιάζει τα δεδομένα του πειράματος το οποίο έλαβε χώρα στο Πάντειο Πανεπιστήμιο από τον Οκτώβριο του 2012 μέχρι και τον Απρίλιο του 2013. Για τις ανάγκες του κατασκευάστηκε σχετική ιστοσελίδα (το www.panteionmusicexperiment.com) που φιλοξένησε 12 τραγούδια από μη δισκογραφημένους - αγνώστους μουσικούς, ενώ έλαβαν συμμετοχή συνολικά 196 άτομα. Το κύριο ερευνητικό ερώτημα αφορούσε στο πώς οδηγούμαστε σε μια απόφαση αποδοχής ή απόρριψης, πάνω στην κατανάλωση ενός πολιτιστικού προϊόντος, έχοντας ως βασική πληροφόρηση τις αποφάσεις των προηγουμένων χρονικά καταναλωτών. Αν και κατά πόσο δηλαδή, ο κάθε επόμενος δρώντας, παρατηρώντας τις επιλογές των άλλων, οδηγείται στο να μιμηθεί τη συμπεριφορά της ομάδας, απορρίπτοντας ταυτόχρονα πιθανή διαφορετική ιδιωτική του προτίμηση. Το αν και κατά πόσο η μίμηση μπορεί να προκαλέσει φαινόμενα μαζικής κατανάλωσης (ή αλλιώς φαινόμενα του κοπαδιού), καταγράφηκε με το στατιστικό μοντέλο (Cross-Sectional Absolute Deviation - διαστρωματική απόλυτη απόκλιση, Chang, κ.ά. 2000). Οι προτιμήσεις των προηγουμένων αντιπαραβλήθηκαν στη μια ομάδα συμμετεχόντων ως απρόσωπη μαζική ψήφος και στην άλλη ως επιλογή των γνωμηγητόρων σε ένα δίκτυο συμμετεχόντων. Σύμφωνα με όσα προέκυψαν από την έρευνα, η επιρροή της μάζας προέκυψε ως πολύ πιο ισχυρή από αυτή των κόμβων, οι οποίοι δεν κατάφεραν να προκαλέσουν κάποιο φαινόμενο με στατιστική αξία.
  • Τεκμήριο
    Επικοινωνιακή και μαθησιακή αξιοποίηση του παιδικού σχεδίου σε ένα σχολείο για όλους
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2015) Ηλιοπούλου, Ευσταθία Α.; Σκαρπέλος, Γιάννης; Ανδρεάδης, Γιάγκος, 1944-; Mellon, Robert, 1959-; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
    Η παρούσα μελέτη έχει στόχο, αφενός μεν να παρουσιάσει το ρόλο του σχολείου στη σημερινή εποχή, η οποία υφίσταται ποικίλες αλλαγές και έχει καταστήσει το σημερινό σχολείο ένα Σχολείο Για Όλους ενταξιακό/συμπεριληπτικό και πλουραλιστικό, που ακολουθεί τις κοινωνικές εξελίξεις, αφετέρου να διερευνήσει την αξιοποίηση, μιας συγκεκριμένης μορφής διδασκαλίας, του παιδικού σχεδίου, στην εκμάθηση της ορθογραφίας από παιδιά δημοτικού. Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται ο ρόλος του νέου σχολείου σήμερα, εστιάζοντας τόσο στο ρόλο του δασκάλου και στις καινοτόμες διδακτικές μεθόδους, που οφείλει να χρησιμοποιεί για μια αποτελεσματική διδασκαλία, όσο και στο ρόλο των μαθητών του σημερινού σχολείου. Αναλύονται τα εμπόδια που παρουσιάζονται στην επίτευξη του ρόλου του νέου Σχολείου Για Όλους, το διαφοροποιημένο αναλυτικό πρόγραμμα για τους αλλοδαπούς μαθητές και για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και παρατίθενται προτάσεις για νέα ευέλικτα αναλυτικά προγράμματα, και σύγχρονες διδακτικές μεθόδους, κάνοντας προτάσεις για το σχολείο της ένταξης/συμπερίληψης, το οποίο αποτελεί τη βασική μορφή του νέου σχολείου. Εστιάζουμε στην οπτικοποίηση της γνώσης ως μέθοδο διδασκαλίας. Αρχικά επιχειρείται μια ιστορική αναδρομή της οπτικοποίησης, εν συνεχεία αποσαφηνίζεται ο ορισμός της, παρουσιάζεται η θεωρία της μάθησης στον οπτικό αλφαβητισμό, οι θεωρίες της μάθησης και η εικόνα και τέλος τα οφέλη του εικονογραφημένου βιβλίου. Αναλύεται η χρήση της εικόνας στη διδασκαλία, το σκίτσο και το ιχνογράφημα, οι διάφορες τεχνικές εικονογράφησης και τέλος αναλύεται η αποτελεσματικότητα της εικόνας στη διδασκαλία. Παρουσιάζονται τρεις βασικές μεθόδοι διδασκαλίας με τη χρήση εικόνων σε παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Η μέθοδος Makaton, η οποία στοχεύει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας, το Σύστημα Επικοινωνίας Μέσω Ανταλλαγής Εικόνων (PECS), το οποίο απευθύνεται σε παιδιά με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή και τέλος το πρόγραμμα TEACCH, το οποίο επίσης απευθύνεται σε παιδιά με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή. Το πρακτικό κομμάτι της Διατριβής παρουσιάζει τη μεθοδολογία στην οποία βασίστηκε η διεξαγωγή της έρευνας και τα ευρήματα από την έρευνα. Η παρούσα έρευνα αποφασίστηκε να διεξαχθεί, αφενός λόγω της ειδίκευσης μου στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (τετραετείς μεταπτυχιακές σπουδές) και αφετέρου λόγω της υπηρεσίας μου σε Κέντρο Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών του Υπουργείου Παιδείας. Συγκεκριμένα, γνωρίζοντας την αποτελεσματικότητα της χρήσης της εικόνας στην εκπαίδευση παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή /και Αναπηρία, θέλησα την αποτελεσματικότητα αυτή να τη δοκιμάσω και σε μια «μεικτή» τάξη του τυπικού Δημοτικού Σχολείου, που αποτελεί «Ένα Σχολείο Για Όλους», αφού συνυπάρχουν παιδιά με ή/και χωρίς Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και παιδιά διαφορετικού πολιτισμικού κεφαλαίου. Η παρούσα έρευνα δράσης και συμμετοχικής παρατήρησης, έχει ως αντικείμενο μελέτης την, εξαιτίας των προβλημάτων εκμάθησης της θεματικής/ιστορικής ορθογραφίας, που παρουσιάζουν τα παιδιά του δημοτικού, αποτελε¬σματικότητα της διδακτικής μεθόδου της οπτικοποίησης διαμέσου της αξιοποίησης της εικόνας (σκίτσο ή/και παιδικό σχέδιο). Τα ερευνητικά ερωτήματα τα οποία μελετώνται στην παρούσα έρευνα είναι: 1. Κατά πόσο η χρήση παιδικών σχεδίων ενδείκνυται και πόσο μπορεί να αξιοποιηθεί σε «μεικτή» τάξη; 2. Κατά πόσο η χρήση παιδικών σχεδίων μπορεί να βοηθήσει στην εκμάθηση του αλφαβήτου; 3. Κατά πόσο η χρήση παιδικών σχεδίων θα ελαχιστοποιήσει το «μπέρδεμα» των γραμμάτων που μοιάζουν γραφωνημικά , ώστε οι μαθητές να αποκτήσουν φωνολογική επίγνωση κατά τη γραφή και την ανάγνωση; 4. Κατά πόσο η χρήση παιδικών σχεδίων μπορεί να συμβάλλει στην εκμάθηση της ιστορικής ορθογραφίας; 5.Κατά πόσο η χρήση παιδικών σχεδίων παρωθεί τη συμμετοχή όλων των μαθητών στην μαθησιακή διαδικασία; 6. Κατά πόσο η χρήση παιδικών σχεδίων βελτιώνει και αναπτύσσει τις κοινωνικο- συναισθηματικές δεξιότητες των παιδιών, για την αρμονική τους συνύπαρξη; Η παρούσα έρευνα, διήρκησε 4 συνεχόμενα διδακτικά έτη, στο ίδιο σχολείο και με σταθερή την Ομάδα Ελέγχου. Συγκεκριμένα, τα διδακτικά έτη: 2006-07, 2007-08, 2008-09, 2009-10, στις τάξεις Α΄,Β΄,Γ΄,Δ΄ Δημοτικού. Αξίζει να αναφερθεί, ότι στα τέσσερα διδακτικά έτη της έρευνας, εγώ, η δασκάλα της τάξης και ταυτόχρονα η ερευνήτρια, συνεργάστηκα με τέσσερις (4) εκπαιδευτικούς των υπόλοιπων τμημάτων της ίδιας τάξης και με επτά (7) εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.
  • Τεκμήριο
    Ο παλιάτσος σε έναν πολιτισμό της νεοτερικότητας
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2014) Νάκος, Δημήτριος Β.; Ανδρεάδης, Γιάγκος, 1944-; Σκαρπέλος, Ιωάννης; Παραδείση, Μαρία; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
    Τα πεδία μελέτης είναι ο κινηματογράφος, σε διάλογο με την φιλοσοφία, την ιστορία του πολιτισμού και την ανθρωπολογία. Ως αφετηρία της εργασίας τίθεται η μελέτη των περιπλανώμενων καλλιτεχνών στον Bergman και τον Fellini, δύο κορυφαίων δημιουργών που σφράγισαν το δεύτερο ήμισυ του 20ου αιώνα που θα μπορούσαμε να ορίσουμε και ως ύστερη νεοτερικότητα. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για τη Νύχτα των Σαλτιμπάγκων (Sawdust and Tinsel , αγγλικός τίτλος Evening of thw Jesters) του Bergman γυρισμένη το 1953 και την ταινία La Strada του Fellini, γυρισμένη το 1954. Πρόκειται για δύο ταινίες, στις οποίες η θεματική των περιπλανώμενων καλλιτεχνών αποτελεί τον κεντρικό άξονα και οι οποίες έχουν γυριστεί την ίδια ακριβώς εποχή.
  • Τεκμήριο
    Πολιτιστική και οικονομική διπλωματία ως μορφές ήπιας δύναμης
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2013) Μπριάνα, Μαρία Α.; Ποταμιάνος, Δημήτρης Π., 1943-; Λέανδρος, Νίκος, 1958-; Γιαλλουρίδης, Χριστόδουλος Κ., 1949-; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
    Στην παρούσα εργασία πραγματοποιείται μία προσπάθεια χαρτογράφησης της ορατής και της αόρατης κρίσης της Ελλάδος, αντλώντας από έννοιες και αναλυτικά εργαλεία των διεθνών σχέσεων, της πολιτικής επιστήμης, της επικοινωνίας και του πολιτισμού. Στη συνέχεια, παρουσίαζονται οι νέες εκείνες παραδοχές κοινωνικής συμπεριφοράς οι οποίες θα οδηγήσουν τη χώρα στην έξοδο από την κρίση με την εγκαθίδρυση μίας νέας ηθικής τάξης σε ένα μετατραυματικό μέλλον. Η επανατοποθέτηση της Ελλάδας στο διεθνές σύστημα είναι μία συνολική διεργασία η όποια ξεκινά από το άτομο και μεταφέρεται σε επίπεδο συνόλων που διαρκώς αλληλοσυμπληρώνονται μέσω του εντοπισμού ομοιοτήτων και διαφορετικοτήτων μεταξύ των μελών τους. Το επίπεδο ανάλυσης μεταφέρεται στο άτομο, εστιάζοντας σε μεμονωμένες στάσεις και πράξεις, το άθροισμα των οποίων δύναται τόσο να τοποθετήσει όσο και να διαφοροποιήσει ένα κράτος στο επίπεδο της οικονομίας και του πολιτισμού. Σε αυτό το πλαίσιο η αμοιβαιότητα, που στην πορεία λειτουργεί και ως δίχτυ προστασίας από την εισβολή και εγκαθίδρυση άλλων στρατηγικών εμφορούμενων από το πνεύμα της εκμετάλλευσης και της προδοσίας, είναι παράγωγο συνεργατικών πρακτικών και μόνο. Σκοπός της έρευνας είναι η σύνδεση ατομικών πρακτικών με τον πλούτο του εθνικού σήματος. Η συνολική προσπάθεια αφορά στη μέτρηση των συμπεριφορικών πεποιθήσεων (behavioural beliefs) των Ελλήνων πολιτών όσον αφορά στις έννοιες της ηθικής της ευθύνης, της συνεργατικής συλλογικής δράσης και της κουλτούρας αλλά και των αντιλήψεων τους σχετικά με τις έννοιες της δημόσιας διπλωματίας και του εθνικού σήματος της χώρας τους. Το αισιόδοξο μήνυμα που κομίζει η παρούσα έρευνα είναι μία έκδηλη συναίνεση της πλειοψηφίας του δείγματος υπέρ της ευθύνης του ατόμου να προχωρά υπό καθεστώς αλληλεξάρτησης, παράγοντας έτσι προστιθέμενη αξία ή αλλιώς ένα «πλούσιο» εθνικό σήμα.
  • Τεκμήριο
    Σκάνδαλα και πολιτική επικοινωνία : ΜΜΕ, πολιτικό πεδίο, κοινή γνώμη
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2014) Ηλιοπούλου, Κωνσταντίνα Π.; Ψύλλα, Μαριάννα; Κομνηνού, Μαρία; Αυλάμη, Χρυσάνθη; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
    Το παρόν επιστημονικό έργο αποτελεί μια μελέτη για τη διαμεσολάβηση (médiatisation) πολιτικών μηνυμάτων η επικυριαρχία των οποίων συνιστούν κρίσιμο παράγοντα διαμόρφωσης των όρων λειτουργίας τόσο του πολιτικού όσο και του επικοινωνιακού περιβάλλοντος. Το αξιακό φορτίο που φέρει κάθε μήνυμα μεταβάλλεται ανάλογα με τις κοινωνικο – πολιτικές συγκυρίες του περιβάλλοντος. Η περίοδος που εξετάζεται στην εν λόγω διατριβή είναι έντονα διαποτισμένη από τις μεταβολές στις πολιτικές και κοινωνικές δομές καθώς και στις νέες τεχνολογικές εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα στο σύγχρονο επικοινωνιακό γίγνεσθαι. Ειδικότερα, η επικοινωνιακή κάλυψη των σκανδάλων και εν προκειμένω το σκάνδαλο της Μονής Βατοπεδίου που κυριάρχησε στη δημόσια σφαίρα κατά την περίοδο 2008 – 2011 αποτελεί αντικείμενο μελέτης και έρευνας στο παρόν έργο. Λαμβάνοντας ως κριτήριο ότι τα θέματα που δέχονται τη μεγαλύτερη προσοχή των ΜΜΕ γίνονται αυτά που το τηλεοπτικό και αναγνωστικό κοινό θεωρούν ως τα πλέον σημαντικότερα θέματα που απασχολούν τη χώρα και αντιστρόφως η απουσία ορισμένων θεμάτων στα ΜΜΕ επιφέρει αντίστοιχη άγνοια στην κοινή γνώμη, ενώ η αυξανόμενη επικράτηση των διαμεσολαβημένων σκανδάλων στην ημερήσια διάταξη των ΜΜΕ (agenda setting) παρουσιάζει ιδιαίτερο ερευνητικό ενδιαφέρον. Η μελέτη της ιδιαίτερα αυξημένης ορατότητας που τυγχάνει το γεγονός στο δημόσιο πεδίο καθώς και ο τρόπος με τον οποίο οι επικοινωνιακοί παράγοντες επιλέγουν κάθε φορά να το φορτίσουν ή αντίστοιχα να το αποφορτίσουν, μας οδηγεί εύλογα στη διερεύνηση των αναπαραστασιακών πρακτικών που μετέρχονται τα ΜΜΕ στην πολιτική δράση (πολιτικοί δρώντες), στο δημόσιο πεδίο και στην πολιτική κουλτούρα. Στόχος της παρούσας εργασίας σε πρώτο επίπεδο είναι να διερευνηθεί ο βαθμός εμπλοκής των έντυπων και ηλεκτρονικών ΜΜΕ αναφορικά με την ορατότητα του γεγονότος και σε δεύτερο επίπεδο να αναλυθούν οι συσχετισμοί και οι αλληλεπιδράσεις που προκύπτουν ανάμεσα στον επικοινωνιακό, πολιτικό και δημόσιο χώρο.
  • Τεκμήριο
    Ανάγνωση ανδρισμού στα μέσα μαζικής επικοινωνίας και ψυχαγωγίας του 20ου αιώνα : έρευνα στα εξώφυλλα των ανδρικών περιοδικών στην Ελλάδα
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2012) Κυπαρισσιάδης, Γεώργιος; Ανδρεάδης, Γιάγκος, 1944-; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
  • Τεκμήριο
    Εικόνα της εγκληματικότητας στα ΜΜΕ : πειραματική έρευνα για την απεικόνιση του εγκλήματος στα ελληνικά δελτία ειδήσεων και τις επιδράσεις στο κοινό
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2013) Στεφανίδου, Χρυσούλα Δ.; Σκαρπέλος, Ιωάννης Π.; Προδρομίτης, Γεράσιμος Π.; Τσίγκανου, Ιωάννα Γ.; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
    Στο πλήθος των ειδήσεων που αφορούν την ανθρώπινη δραστηριότητα υπάρχει μία που ανέκαθεν προκαλούσε το ενδιαφέρον και μεταδιδόταν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο σε όλες τις κοινωνίες. Το έγκλημα. Η αφαίρεση ανθρώπινης ζωής από άνθρωπο. Και κατά κύριο λόγο το ανεξήγητο με βάση τα εκάστοτε κοινωνικά στερεότυπα έγκλημα. Η ενασχόληση των ΜΜΕ με αυτό αποτελούσε πάντοτε τη βασική, αν όχι μοναδική, πηγή πληροφόρησης του κοινού για το εν λόγω θέμα. Ήδη από την εποχή της Βικτωριανής Αγγλίας, τα κείμενα στις εφημερίδες για τον Τζακ τον Αντεροβγάλτη αλλά και για άλλα «ειδεχθή» εγκλήματα καθώς και οι σκληρές λεπτομέρειες που συνόδευαν την περιγραφή τους τα καθιστούν αναπαραστάσεις, οι οποίες παρά τις διαφορές τους είναι σαφώς πρόδρομοι των σημερινών αναπαραστάσεων. Η επιθυμία των ανθρώπων να ενημερώνονται για τις ιστορίες αυτές ήταν και παραμένει μεγάλη, με αποτέλεσμα το μέσο μετάδοσης της είδησης, ο τρόπος που παρουσιάζεται η εγκληματική δραστηριότητα να αποκτά ξεχωριστή σημασία. Συνεκτιμώντας τα πορίσματα προγενέστερων πειραματικών μελετών αναφορικά με την αναπαράσταση του εγκληματικού φαινομένου από τα ΜΜΕ και των επιδράσεων που ασκεί στην κοινωνία, θελήσαμε να διερευνήσουμε τον ρόλο των τηλεοπτικών μεταδόσεων εγκληματικών ενεργειών, τόσο στη διαμόρφωση στον πολίτη εκτιμήσεων και στάσεων απέναντι σε μία σειρά ζητημάτων για την κοινωνία και την ερμηνεία των παραμέτρων που προσεγγίζουν αιτιολογικά την εγκληματική συμπεριφορά, όσο και στον βαθμό πρόκλησης συναισθηματικών αντιδράσεων. Προκειμένου να το επιτύχουμε χρησιμοποιήσαμε ως μελέτη περίπτωσης (case study) πέντε ρεπορτάζ εγκληματικών ενεργειών που μεταδόθηκαν σε δελτίο ειδήσεων κεντρικού τηλεοπτικού σταθμού. Στόχος μας αποτέλεσε αφενός η εξέταση και ανάλυση του τρόπου με τον οποίο προβλήθηκαν τα υπό μελέτη τηλεοπτικά ρεπορτάζ και αφετέρου η ενδελεχής εξερεύνηση της σχέσης που αναπτύσσεται ανάμεσα στο μήνυμα και τον αποδέκτη, μέσα από τη διεξαγωγή ενός πειράματος. Η παρατήρηση συγκεκριμένων αιτιακών σχέσεων και η συνεπακόλουθη διατύπωση αλλά και ο έλεγχος των υποθέσεων, οδήγησε στα ενδιαφέροντα ευρήματα της παρούσας διδακτορικής διατριβής.
  • Τεκμήριο
    Προσαρμογές της διαφήμισης και του marketing στο δικτυακό κόσμο : η ελληνική περίπτωση
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2003) Φρίγκας, Γιώργος, 1975-; Ποταμιάνος, Δημήτρης; Λαγαρή, Ισαάκ; Τσαγκαρέστου, Παναγιώτα; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού
  • Τεκμήριο
    Ο εκπολιτισμός του ήχου στον μύθο της Μέδουσας - Γοργούς
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2003) Τσοκανή, Χαρίκλεια; Ανδρεάδης, Γιάγκος, 1944-; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού
  • Τεκμήριο
    Η προεκλογική πολιτική επικοινωνία στην Ελλάδα : ποσοτική ανάλυση περιεχομένου πολιτικής διαφήμισης και ειδησεογραφίας 2000 και 2004
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2005) Τσίρμπας, Γιάννης; Ζέρη, Περσεφόνη; Γεωργιάδου, Βασιλική; Κακαβούλια, Μαρία; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού
  • Τεκμήριο
    Μια ψυχαναλυτική κριτική στην επικοινωνιακή θεωρία περί προσομοίωσης του Jean Baudrillard
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2001) Στασινόπουλος, Νικόλαος; Ζέρη, Περσεφόνη; Ποταμιάνος, Δημήτρης; Λίποβατς, Θάνος; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού
  • Τεκμήριο
    Κοινωνικός δεσμός και παρανόηση : η παρανάγνωσις ως δημιουργική ανάγνωσις
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 1988) Τουτουντζή, Ουρανία; Βέλτσος, Γιώργος; Ανδρεάδης, Γιάνγκος; Καραποστόλης, Βασίλης; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού
  • Τεκμήριο
    Οι αναπαραστάσεις της Ελλάδας στις εθνογραφικές ταινίες ξένων δημιουργών, 1960-1980
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 1997) Στεφανή, Ευανθία; Βέλτσος, Γιώργος; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού
  • Τεκμήριο
    Η διαφήμιση στην εποχή του φορντισμού και του μεταφορντισμού : εταιρικές δομές και παραγωγή διαφημιστικού μηνύματος
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 1997) Τσακαρέστου, Μπέττυ; Ποταμιάνος, Δημήτρης; Βέλτσος, Γιώργος; Ανδρεάδης, Γιάγκος; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού
  • Τεκμήριο
    Κινηματογραφικός και μυθιστορηματικός λόγος : μια συγκριτική μελέτη της κινηματογραφικής αφήγησης
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2003) Σταματοπούλου, Ειρήνη; Δημηρούλης, Δημήτρης; Ποταμιάνος, Δημήτρης; Ανδρεάδης, Γιάνγκος; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού
  • Τεκμήριο
    Χώρος και χρόνος στον κινηματογράφο του Θ. Αγγελόπουλου
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 1996) Στάθη, Ειρήνη; Ανδρεάδης, Γιάγκος; Κομνηνού, Μαρία; Δημηρούλης, Δημήτρης; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού
  • Τεκμήριο
    Η συμβολή των πρώτων κυπριακών εφημερίδων (1878-1883) στην προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των Ελλήνων της Κύπρου
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 1994) Σοφοκλέους, Ανδρέας; Ανδρεάδης, Γιάνγκος; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού
  • Τεκμήριο
    Η συμβολή του τύπου στη διαμόρφωση εθνικής ιδεολογίας κατά την περίοδο 1897-1912
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2004) Ρούσκας, Γιάννης; Ανδρεάδης, Γιάγκος, 1944-; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού
  • Τεκμήριο
    Το αντικείμενο αξίας στον Αισχύλο
    (Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2002) Πολενάκης, Λέανδρος; Ανδρεάδης, Γιάγκος; Βέλτσος, Γιώργος; Τσαλίκογλου, Φωτεινή; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και Πολιτισμού