Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
Μόνιμο URI για αυτήν την κοινότηταhttps://beta-pandemos.panteion.gr/handle/123456789/38
Νέα
Αυτή είναι η κοινότητα από το παλιό σύστημα με ID:cid:8
Περιηγούμαι
Πλοήγηση Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού ανά Τίτλο
Τώρα δείχνει 1 - 20 από 684
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο An agency-oriented approach to digital curation theory and practice(Archives & Museum Informatics, 2007-09-30) Δάλλας, Κωνσταντίνος; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και ΠολιτισμούDigital curation emerged as an important new concept in the theory and management of cultural information, not least because of its broad applicability and promise of a universal approach to ensure future “fitness for purpose” of digital information. This paper explores curatorial traditions in the field of museums and cultural heritage, in order to contribute to the active current debate on the nature, scope and methods of digital curation. It uses an approach inspired by cultural-historical activity theory in order, first, to understand current digital curation practice, its achievements and limitations; secondly, to explore key activities in the cultural heritage field, i.e., knowledge production in archaeological fieldwork and publication, museum curation, and meaning interaction in exhibition visitor experience. On account of these insights, it concludes that, in order to ensure the declared objective of future “fitness for purpose”, and avoid the risk of epistemic failure, more effort should be dedicated by the digital curation community to developing adequate knowledge representation of digital information in specific epistemic and pragmatic contexts; that an agency-based approach, using event-centric approaches to represent knowledge on the content and context of information, would be particularly useful in some application domains; and that formal methods to curation lifecycle based on belief change and ontology evolution could also be used in modeling the co-evolution of the epistemic content and context of curated knowledge.Τεκμήριο Brand image και βιντεογραφία στα social media: το παράδειγμα της Adidas Originals Instagram Account(Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2021) Σκέντος, Ζήσης-Διονύσιος Κ.; Καπερώνης, Σταύρος Δ.; Ιορδάνογλου, Δήμητρα; Τσακαρέστου, Μπέττυ; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και ΠολιτισμούΣτη σημερινή εποχή ολοένα και περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως έναν ισχυρό γνώμονα της στρατηγικής που ακολουθούν. Στη συγκεκριμένη έρευνα μελετάται το Instagram, μέσω του οποίου οι εταιρείες δημοσιεύουν φωτογραφίες και βίντεο για να προσελκύσουν πιθανούς καταναλωτές σε συνάρτηση με τη μελέτη περίπτωσης των σελίδων της Adidas. Σκοπός της έρευνας είναι να μελετήσει εις βάθος την επίδραση των βίντεο της εταιρείας που χρησιμοποιεί το storytelling ως μέθοδο σε χρήστες του Instagram που ακολουθούν τις σελίδες της Adidas. Χρησιμοποιήθηκε πολυμεθοδικός τρόπος μελέτης με τη χρήση ποιοτικών εργαλείων. Από τη μία δημιουργήθηκε μία διαδικτυακή ομάδα εστίασης με Έλληνες χρήστες που ακολουθούν τις σελίδες της εταιρείας, και τους δόθηκε εποπτικό υλικό (βίντεο) για να επεξηγήσουν πως επηρεάζονται και τι νιώθουν βλέποντας τα. Από την άλλη, επειδή γίνεται η χρήση μελέτης περίπτωσης πραγματοποιήθηκε μία διαδικτυακή συνέντευξη εις βάθος με εργαζόμενη της εταιρείας στο τμήμα μάρκετινγκ της Ελλάδας. Η έρευνα έδειξε πως οι συμμετέχοντες επηρεάζονται βαθιά από τις ιστορίες των βίντεο που παρακολούθησαν σε ένα συναισθηματικό και ιδεολογικό επίπεδο. Οι συμμετέχοντες ταυτίζονται με τους χαρακτήρες των διαφημίσεων και αναγνωρίζουν κοινά στοιχεία μεταξύ αυτών και των χαρακτήρων στους εαυτούς τους, με αποτέλεσμα να τους συναισθάνονται. Οι συμμετέχοντες θεωρούν ότι τα βίντεο απευθύνονται σε αυτούς εξατομικευμένα αλλά και ολιστικά, με αποτέλεσμα να νιώθουν ότι δημιουργείται μία κοινότητα στην οποία ανήκουν. Νιώθουν ότι αυτή η κοινότητα και η εταιρεία δρουν μαζί προς ένα κοινό σκοπό, φέρνοντας έτσι πιο κοντά τον καταναλωτή με την εταιρεία. Η Adidas, μέσα από τα δεδομένα, χρησιμοποιεί το βίντεο storytelling για να εγείρει έντονα συναισθήματα στον καταναλωτή. Αυτές οι διαφημίσεις υπάρχουν στο Instagram της εταιρείας. Οι συμμετέχοντες χρησιμοποιούν κυρίως το Instagram σε σχέση με άλλα μέσα και αφιερώνουν κατά προσέγγιση 3 ώρες ημερησίως. Αυτό φανερώνει τη σημαντικότητα του συγκεκριμένου μέσου και αναδεικνύει νέους τρόπους επικοινωνίας εκ μέρους της εταιρείας. Τα ευρήματα της έρευνας επιβεβαιώνουν τη θεωρία που χρησιμοποιήθηκε.Τεκμήριο Digital marketing και παραστατικές τέχνες: μια μελέτη πάνω στη χρήση των social media από τις επαγγελματικές θεατρικές ομάδες(Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2015) Δημοπούλου, Αγγελική Χ.; Τσακαρέστου, Μπέττυ; Κλήμης, Γεώργιος-Μιχαήλ; Κόκκορη, Πατρίσια; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και ΠολιτισμούΟι επαγγελματικές θεατρικές ομάδες αποτελούν μια ιδιαίτερη μορφή οργανισμού παραστατικών τεχνών υπό την έννοια ότι διαφέρουν αρκετά από τους μεγάλους καλλιτεχνικούς οργανισμούς τόσο ως προς την οργάνωση, όσο και ως προς τους καλλιτεχνικούς και οικονομικούς στόχους. Το κυριότερο χαρακτηριστικό τους είναι το γεγονός ότι οι ίδιοι οι καλλιτέχνες που είναι επιφορτισμένοι με όλο το βάρος των καλλιτεχνικών επιλογών και με το ρίσκο του θεατρικού πειραματισμού, είναι ταυτόχρονα υπεύθυνοι για το σύνολο της παραγωγής και την επικοινωνία τόσο της ίδιας της ομάδας όσο και της εκάστοτε παραγωγής. Τα social media συστήνοντας ένα νέο επικοινωνιακό περιβάλλον, έχουν αλλάξει τα δεδομένα στο χώρο του μάρκετινγκ και της επικοινωνίας, παρέχοντας νέα εργαλεία και δυνατότητες στους οργανισμούς. Μέσω των social media οι θεατρικές ομάδες έχουν την ευκαιρία να επανατοποθετηθούν στην θεατρική αγορά, διεκδικώντας το δικό τους χώρο σε αυτή αλλά και στη συνείδηση του κοινού. Όπως συμβαίνει με οπουδήποτε μέσο, μαζί με τις ευκαιρίες έρχονται και οι προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν από τις θεατρικές ομάδες. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τη χρήση των social media από την οπτική των επαγγελματικών θεατρικών ομάδων αλλά και να αποτυπώσει τη στάση τους απέναντι στο μέσο.Τεκμήριο Green Project: το δίκαιο, η τέχνη και η μόρφωση(Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2010) Τζώρτζης, Ιωάννης; Τσιβάκου, ΙωάνναΤεκμήριο Ground Zero: Θεωρία και πρακτική για τις εικαστικές δράσεις στο δημόσιο χώρο(Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών) Λαγού, Μαρίνα; Γκαζή, Ανδρομάχη; Φουντουλάκη, Έφη; Σκαρπέλος, ΓιάννηςΒασικό ζητούμενο της εργασίας είναι η οργάνωση μιας έκθεσης στο δημόσιο αστικό περιβάλλον με έντονο το στοιχείο της συμμετοχικότητας των κατοίκων.Για το σκοπό αυτό κρίθηκε απαραίτητο να γίνει αποσαφήνιση εννοιών όπως αυτές του δημόσιου χώρου, της δημόσιας τέχνης, του πολιτικού και κοινωνικού διαλόγου και της εικαστικής παρέμβασης.Τεκμήριο H αναπαράσταση του aids στον ελληνικό τύπο: η περίπτωση των οροθετικών γυναικών(Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2014) Χατζή, Παρασκευή Δ.; Μιχαηλίδου, Μάρθα; Παραδείση, Μαρία; Σκαρπέλος, Ιωάννης Π.; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και ΠολιτισμούΣτην παρούσα εργασία προσπαθησα να αναδείξω τον τρόπο που εννοιολογήσεις του φύλου, της εθνότητα, της τάξης και της οροθετικότητας περιθωριοποιούν και συρρικνώνουν την ανθρωπινη ιδιότητα.Εκκινώντας από τα γεγονότα του Απρίλη του 2012-όταν και ορόθετικές γυναίκες συνελήφθησαν και διαπομπεύτηκαν ως δημόσιος κίνδυνος-επιχείρησα να αποδομήσω λόγους-δημοσιογραφικούς,πολιτικούς,ίατρικούς κ.α.-που χαράσσουν τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο πολιτικό σώμα που χρήζει προστασίας και εκείνους που πρέπει να αποβληθούν.Τεκμήριο H αφήγηση στην ιχνηλάτηση της πολιτισμικής ταυτότητας: η περίπτωση των Μικρασιατών δεύτερης και τρίτης γενιάς της Νέας Ιωνίας Μαγνησίας(Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2022) Δανιηλίδης, Χρήστος Α.; Κακαβούλια, Μαρία, 1956-; Γκαζή, Ανδρομάχη; Σκαρπέλος, Ιωάννης Π.; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και ΠολιτισμούΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει τον τίτλο «η αφήγηση στην ιχνηλάτηση της πολιτισμικής ταυτότητας, Η περίπτωση των Μικρασιατών δεύτερης και τρίτης γενιάς της Νέας Ιωνίας Μαγνησίας». Αποτελεί μια προσπάθεια καταγραφής ιστοριών και προφορικών αφηγήσεων απόγονων προσφύγων στην Νέα Ιωνία του Βόλου, με σκοπό την ανεύρεση απαντήσεων σχετικών με την πολιτισμική ταυτότητα του πρόσφυγα και πως αυτή συντάσσεται και διατηρείται. Ακόμη αφορά την εξέταση του αισθήματος της συλλογικής μνήμης, μέσα από ιστορίες που έχουν ειπωθεί και μεταφερθεί από τους πραγματικούς πρωταγωνιστές που δεν είναι άλλοι από τους πρόσφυγες της Μικράς Ασίας. Η κυρία Γεωργακοπούλου επισημαίνει πως το άτομο μέσα από την αφήγησή του διαμορφώνει την προσωπική και την κοινωνικό-πολιτισμική του ταυτότητα. Δεν είναι μόνο η γνώση που μεταφέρεται αλλά και η προσπάθεια του αφηγητή να μεταφέρει κάποια συναισθήματα, μέσω της υποκειμενικής σκοπιάς από την οποία παρουσιάζει τα γεγονότα. (Georgakopoulou, 1997)\r\nΟ σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ύπαρξη ή όχι -μετά από σχεδόν εκατό χρόνια από την μικρασιατική καταστροφή-, η πολιτισμικής ταυτότητας στους απογόνους προσφύγων. Παράλληλα τίθεται ως υποερώτημα το αν επιπλέον προφορικές αφηγήσεις χρόνιων κατοίκων της Νέα Ιωνία Μαγνησίας, προδίδουν την ύπαρξη πολιτισμικής ταυτότητας, ή αν τέτοιες ταυτοτικές αφηγήσεις μπορούν να εκμαιευθούν μέσα από το πείραμα του οπτικού ερεθίσματος (stimulus), με αρχειακές εικόνες από σημεία, μνημεία και πρόσωπα της πρώτης εγκατάστασης προσφύγων. Τέλος ένας από τους σκοπούς της έρευνας είναι να γίνει σαφές το αν η πολιτισμική αυτή ταυτότητα έχει την δυνατότητα να περνά από γενιά σε γενιά, χωρίς αλλοίωση ή αν μακροπρόσθεσμα φθίνει, δίνοντας την θέση της σε μια νέα τάξη πραγμάτων μέσα στην κοινωνία της γρήγορης πληροφορίας. Όλα αυτά δεδομένου του ότι η Νέα Ιωνία του Βόλου έχει πια προσμιχθεί με χιλιάδες διαφορετικούς πολίτες που δεν αποτελούν απόγονους προσφύγων κι άρα δεν αποτελεί πια έναν καθαρά προσφυγικό συνοικισμό.\r\nΠροκειμένου να γίνει η προσπάθεια ανάλυσης και απόδειξης παραπάνω ερευνητικών ερωτημάτων, έγινε μια μείξη μεθοδολογικών προσεγγίσεων προκειμένου το αποτέλεσμα να είναι όσο το δυνατόν πιο αληθές αλλά και κατοχυρωμένο. Αρχικά συγκεντρώθηκαν στοιχεία από Ελληνική και ξένη βιβλιογραφία, από έντυπα και διαδικτυακές πηγές, κατόπιν έγιναν διερευνητικές συζητήσεις με εκπροσώπους δύο πολιτιστικών συλλόγων της περιοχής και τέλος πραγματοποιήθηκε μια σειρά συνεντεύξεων με πρόσφυγες δεύτερης και τρίτης από την Μικρά Ασία. Κατόπιν έγινε η απομαγνητοφώνηση των συνεντεύξεων αυτών, οι οποίες βρίσκονται στο παράρτημα της εργασίας. Τέλος έγινε η ανάλυση των προφορικών αυτών αφηγήσεων με βάση το μοντέλο Labov-Waletzky. Μετά την ανάλυση έγινε η προσπάθεια καταγραφής τόσο των αποτελεσμάτων της συνολικής έρευνας, όσο και των πορισμάτων του πειράματος, το οποίο βασίζεται στο ερέθισμα των υποκειμένων μέσω της εικόνας. Η συνολική καταγραφή των αποτελεσμάτων παρουσιάζεται κι αναλύεται στο πέρας της εργασίας.Τεκμήριο H διάφυλη σχέση στο μεταπολεμικό συγκείμενο του φιλμ νουάρ(Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2018) Ευσταθίου, Παναγιώτα Κ.; Καββαθάς, Διονύσιος; Κακαβούλια, Μαρία, 1956-; Σκαρπέλος, Γιάννης; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και ΠολιτισμούΗ παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί σε μια πολυπρισματική θέαση του φαινομένου φιλμ νουάρ (Film Noir). Θα εξεταστούν οι συνθήκες που συντέλεσαν στη γέννηση αυτού του «είδους» ταινιών, πως το φιλμ νουάρ σχετίζεται με την ψυχανάλυση, ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από τον όρο φιλμ νουάρ και κυρίως πως παρουσιάζονται τα δύο φύλα με ενδεικτικά-χαρακτηριστικά παραδείγματα από συγκεκριμένες ταινίες. Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος προέκυψε από την αγάπη που τρέφω για τον κλασικό αμερικανικό κινηματογράφο, όπως επίσης και για την ψυχανάλυση. Προσπάθησα να εντάξω το ψυχαναλυτικό στοιχείο μέσα από την μιντιακή σκοπιά και συγκεκριμένα από το μέσο του κινηματογράφου. Ο κινηματογράφος ως μέσο κατασκευάζει μια πραγματικότητα, η οποία χαράζεται στο ασυνείδητό μας, διαφεύγοντας της αντίληψής μας, κατά τον Κίτλερ. Άραγε εμείς ζούμε σύμφωνα με τα πρότυπα του κινηματογράφου ή συμβαίνει το αντίστροφο;Τεκμήριο H επανερμηνεία του παρελθόντος ως αντανάκλαση το παρόντος(Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2016-2017) Κοροξενίδη, Αλεξάνδρα Γ.; Φουντουλάκη, Έφη, 1950-; Γκαζή, Ανδρομάχη; Σκαρπέλος, Ιωάννης Π.; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και ΠολιτισμούΗ εργασία εξετάζει το πώς και για ποιους λόγους η περίοδος από τα τέλη του 18ου αιώνα ως τα μέσα του 19ου αιώνα περίπου, «επαναφέρει» έργα τέχνης του παρελθόντος και τί ερμηνείες τους δίνει. Επίκεντρο της έρευνας είναι η Γαλλία και το φαινόμενο του ρομαντισμού στην τέχνη παρότι αναφορές σε φαινόμενα επανεκτίμησης της τέχνης αναφέρονται και σε σχέση με την Αγγλία. Η έρευνα χρησιμοποιεί ως μεθοδολογικό εργαλείο την θεωρία της πρόληψης του Hans Robert Jauss και βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις έρευνες του Francis Haskell. Στόχος της εργασίας είναι να δείξει ότι η ερμηνεία του παρελθόντος είναι μία προβολή του εκάστοτε παρόντος. Με αυτήν την έννοια αναλύονται καθοριστικοί – σύμφωνα με την εργασία - παράγοντες της εποχής όπως η αλλαγή του ρόλου του καλλιτέχνη, η διεύρυνση του κοινού της τέχνης, οι πολιτικές και κοινωνικές δομές και ο ρόλος της αγοράς της τέχνης. Οι παράγοντες αυτές ορίζουν και την δομή/κεφάλαια της εργασίας. Σημαντικό κίνητρο για την επιλογή του θέματος υπήρξε η πεποίθησή ότι μία κατανόηση των διαδικασιών μέσα από την οποία ερμηνεύουμε το παρελθόν είναι απαραίτητη για την γνώστη και υπεύθυνη διαχείριση του πολιτισμού.Τεκμήριο Hoaxes και ψευδείς ειδήσεις: ο οικονομικός, κοινωνικός και πολιτικός αντίκτυπος που δημιουργεί η ύπαρξή τους και η αναγκαιότητα επαλήθευσης της πληροφορίας(Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2017) Χαραλαμπίδου, Χριστίνα Δ.; Σκαρπέλος, Ιωάννης Π.; Λέανδρος, Νίκος, 1958-; Καπερώνης, Σταύρος Δ.; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και ΠολιτισμούΗ σημερινή εποχή, η «εποχή της πληροφορίας» όπως χαρακτηρίζεται από πολλούς, αναφέρεται στη δυνατότητα των ανθρώπων να ανταλλάσσουν και να μεταφέρουν πληροφορίες ελεύθερα, ενώ παράλληλα έχουν άμεση πρόσβαση σε γνώσεις που στο παρελθόν ήταν δύσκολο ή ακόμη και αδύνατο να εντοπιστούν. Η έλευση αυτής της εποχής, επομένως, σηματοδοτεί μία εποχή σαρωτικών αλλαγών που επέφερε η πληροφορική και η τεχνολογία των επικοινωνιών. Η εφεύρεση των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης στις αρχές του 21ου αιώνα φαίνεται να αλλάζει ριζικά το τοπίο της επικοινωνίας και της ενημέρωσης, ενώ δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι η «εποχή της πληροφορίας»έχει μετεξελιχθεί σε «εποχή της προσοχής». Το διαδίκτυο επομένως και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν αναδειχθεί στα πιο δημοφιλή μέσα για την επικοινωνία, την κοινωνικοποίηση, την αυτοπροβολή και την ενημέρωση δισεκατομμυρίων πολιτών ανά τον πλανήτη. Γι’ αυτό το λόγο η ακριβής και σωστή παροχή πληροφοριών και ειδήσεων που απορρέουν από αυτά κρίνεται πιο αναγκαία από ποτέ. Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να εξετάσει -ποιοτικά κυρίως- την αναγκαιότητα για σωστή και έγκυρη ενημέρωση και πληροφόρηση, ενώ εστιάζει κυρίως στον πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο που μπορεί να έχει μία ψευδής είδηση, καθώς και στους τρόπους που ο καθένας από εμάς μπορεί να προστατευθεί από την παραπληροφόρηση.Τεκμήριο Homo audiovisualis: αισθητική των πολυμέσων και συναισθησία(Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2008-01) Φαρδή, Σοφία; Καββαθάς, Διονύσιος; Πάντειο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και ΠολιτισμούΤεκμήριο Humanistic research, information resources and electronic communication(European Commission, 1999) Δάλλας, Κωνσταντίνος; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας Μέσων και ΠολιτισμούThe purpose of this paper is to illustrate in what ways electronic communication, and the useof information in the humanities, differs from the practice of “hard” sciences, and to identifyissues and problems that need to be tackled in that respect. It argues that the humanities forma challenging and potentially rewarding field for electronic communication, with requirementsthat are directly dependent upon the methodologies, intellectual traditions and practicesof its constituent disciplines. It benefits from the views expressed in several recent reports,summarising the effects of information technology on arts and humanities research, and reflectingthe urgency of establishing priorities in this fieldΤεκμήριο Jacques Tati : μιά κριτική ματιά στο Μοντέρνο : ο χώρος ως πλέγμα διασταυρούμενων πρακτικών και δράσεων(Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2010) Πατσιλινάκου, Δ.; Παραδείση, Μαρία; Πάντειο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και ΠολιτισμούΤεκμήριο «Like a rolling stone», το άτομο που αναζητά την ταυτότητά του στο ροκ στίχο(Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2012) Αφέδρας, Γιάννης; Καββαθάς, ΔιονύσιοςΤεκμήριο Personal branding, LinkedIn και ο εργαζόμενος ως επιχειρηματίας του εαυτού του: ποιοτική διερεύνηση(Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2021) Δεληγιαννίδης, Ευάγγελος Δ.; Μιχαηλίδου, Μάρθα; Κακαβούλια, Μαρία, 1956-; Βατικιώτης, Παντελής; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και ΠολιτισμούΓια την εύρεση μιας θέσης εργασίας αλλά και την εδραίωση και την ανέλιξη εντός ενός κλάδου η αυτοπροώθηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί πλέον αναγκαία συνθήκη για όλο και περισσότερους εργαζομένους. Για τη διαμόρφωση μιας επιτυχημένης στρατηγικής αυτοπροώθησης αρκετοί είναι εκείνοι που καταφεύγουν στο “personal branding”, μια αναδυόμενη θεωρία και πρακτική των τελευταίων χρόνων σύμφωνα με την οποία, για να επιβιώσει και να αναδειχθεί κανείς εντός μιας έντονα ανταγωνιστικής αγοράς εργασίας, είναι απαραίτητο να προσεγγίσει τον εαυτό ως ένα εμπορικό σήμα, ως ένα brand. Ενώ το personal branding αρχικά απευθυνόταν σε ανώτερα στελέχη με υψηλές θέσεις στην εταιρική ιεραρχία, οι αλλαγές στη δομή της εργασίας και η διάδοση της χρήσης του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης κατέστησαν την πρακτική του personal branding δημοφιλή σε ευρεία στρώματα εργαζομένων. Ο στόχος της παρούσας εργασίας είναι διττός. Στο βιβλιογραφικό σκέλος επιχειρείται η τοποθέτηση του personal branding εντός ενός ευρύτερου πλαισίου κοινωνικών μετασχηματισμών, εστιάζοντας στη διάδοση του μεταφορντικού τύπου οργάνωσης της παραγωγής καθώς και στην ανάδυση αυτού που περιγράφηκε από τον Μισέλ Φουκώ ως νεοφιλελεύθερη κυβερνητικότητα. Η έρευνα που ακολουθεί στόχο έχει να προσεγγίσει τις μεταβολές αυτές μέσα από το πρίσμα των ίδιων των υποκειμένων που τις βιώνουν και καλούνται να ανταποκριθούν στις προσταγές που προκύπτουν από αυτές, των εργαζομένων. Μέσα από την πραγματοποίηση δεκατριών ημι-δομημένων συνεντεύξεων επιχειρούμε να εξετάσουμε πώς βιώνουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι την αυξανόμενη απαίτηση προώθησης της προσωπικής επαγγελματικής τους εικόνας και πώς ανταποκρίνονται σε αυτήν, πώς αξιοποιούν το LinkedIn, την πιο διαδεδομένη ψηφιακή πλατφόρμα επαγγελματικής αυτοπροώθησης, αλλά και με ποιον τρόπο πραγματεύονται ευρύτερα ζητήματα σε σχέση με την εργασιακή ζωή. Όπως διαφαίνεται από την έρευνα, ο λόγος των συμμετεχόντων αντανακλά ευρύτερες κοινωνικές διεργασίες αναδεικνύοντας την επικράτηση μιας νέας κουλτούρας της εργασίας, η οποία καλεί κάθε εργαζόμενο να προσεγγίσει τον εαυτό σαν μια επιχείρηση.Τεκμήριο Poe, Lacan, Derrida : συνδεσμολογίες(Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2011) Ράπτης, Θεοχάρης; Βέλτσος, Γιώργος,1944-; Σταυρακάκης, Γιάννης; Καββαθάς, Διονύσιος; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και ΠολιτισμούΤεκμήριο Progressive Rock : το προοδευτικό ρεύμα στο Rock του '70(Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2013) Σταύρος, Δημήτριος Γ.; Τσοκανή, Χαρίκλεια; Παραδείση, Μαρία; Σκαρπέλος, Ιωάννης Π.; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και ΠολιτισμούΗ συγκεκριμένη εργασία έχει ως θέμα της, το Progressive Rock, ένα μουσικό είδος που πρωτοεμφανίστηκε κατά τα τέλη της δεκαετίας του ’60 και έφτασε στην πλήρη ακμή του κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’70. Πρόκειται για την προοδευτική έκφανση της Rock μουσικής. Το Progressive Rock αποτελεί την πιο καλλιτεχνική, φιλοσοφική, την πιο «διανοουμενίστικη» πλευρά της Rock μουσικής. Οι σχέσεις του Προοδευτικού Rock με τις άλλες τέχνες ήταν πολύ στενές, η έμπνευση από τη λογοτεχνία σχεδόν κανόνας, οι στίχοι πιο υπερβατικοί και βαθυστόχαστοι, η εικόνα και ο τρόπος παρουσίασης της μουσικής αυτής ήταν πιο θεατρικός, η δισκογραφία του παρουσίαζε έργα ολοκληρωμένα κατά το πρότυπο, πολλές φορές των μεγάλων κλασικών συνθετών, πολλές φορές οι δίσκοι ήταν θεματικοί (concept), η τεχνική αρτιότητα των μουσικών ήταν από τις υψηλότερες στο χώρο του Rock τόσο σε πρακτικό όσο και σε θεωρητικό επίπεδο… Η άποψη του γράφοντος είναι πως το Progressive Rock αποτελεί ένα ιδιαίτερο πολιτιστικό φαινόμενο, το οποίο μελετώντας κανείς, μπορεί να συνάγει ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις για τους δημιουργούς που δραστηριοποιήθηκαν και έδρασαν μέσω αυτού, για το κοινό που ήρθε σ’επαφή και ακολούθησε τη μουσική αυτή, αλλά και για τη συνεισφορά του στο πολιτιστικό τοπίο των τελευταίων δεκαετιών. Δυστυχώς τις περισσότερες φορές το Progressive Rock αγνοείται ως είδος, καθώς τίθεται συνήθως υπό από τη γενικότερη κατηγορία του Rock στις όποιες αναλύσεις και σχετικές μελέτες έχουν γίνει κι έτσι δεν επιχειρείται μια ιδιαίτερη εξέτασή του ενώ η σχετική βιβλιογραφία είναι μικρή. Αυτός είναι και ο λόγος που στην παρούσα εργασία επιχειρείται να γίνει μια όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση αυτού του ρεύματος, (μέσα στα πλαίσια και τους περιορισμούς που θέτει μια τέτοια εργασία βεβαίως), ώστε να εντοπιστούν και να αναδειχθούν οι πολιτιστικές του αναφορές και να αναζητηθεί κατά πόσον η μουσική αυτή αποτέλεσε μια πραγματική πρόταση στον κόσμο των τεχνών. Κάτι τέτοιο επιχειρείται μέσα από μια εξέταση του είδους αυτού από μουσικολογική, κοινωνιολογική και πολιτιστική άποψη καθώς και από την ανάλυση παραδειγματικών περιπτώσεων ώστε να φανεί πώς τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το είδος αυτό έπαιρναν σάρκα και οστά. Πρότυπό μας είναι το συγκρότημα των Eloy, ένα γερμανικό συγκρότημα το οποίο θεωρείται από τα πιο χαρακτηριστικά του Progressive Rock, μέσης έως και χαμηλής δημοφιλίας, αλλά γνωστό σε πολύ μεγάλο βαθμό σε όσους ασχολούνται συστηματικά με το είδος αυτό. Για το λόγο αυτό θεωρήθηκε αντιπροσωπευτικό για τους σκοπούς της παρούσας εργασίας. Η εργασία αποτελείται από τρία μέρη: Στο πρώτο μέρος επιχειρείται μια γενικότερη προσέγγιση της Rock μουσικής μέσω αναφορών στη δεκαετία του ’60, στις μουσικές ρίζες του Rock, στα βασικά χαρακτηριστικά του καθώς και στα γένη του. Στο δεύτερο μέρος γίνεται αναλυτική παρουσίαση του Progressive Rock μέσω μιας μουσικολογικής και κοινωνιολογικής προσεγγίσεως. Στο τρίτο και τελευταίο μέρος της εργασίας επιχειρείται η μελέτη της περίπτωσης των Eloy. Η εργασία καταλήγει με το συμπέρασμα ότι το Progressive Rock υπήρξε το κύριο μουσικό ρεύμα στο πεδίο της σύγχρονης μουσικής που έθεσε ως ιδανικό του την αναζήτηση της χαμένης πνευματικότητας και αντιστάθηκε καλλιτεχνικά στην αποπνευματοποίηση του σύγχρονου ανθρώπου.Τεκμήριο Smart cities: οι πόλεις ως εργαστήρια καινοτομίας και πολιτισμού(Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2023) Βερμέζ, Νικολέτα Α.; Τσακαρέστου, Μπέττυ; Μπακουνάκης, Νίκος Α., 1956-; Καραχάλης, Νικόλαος-Γεώργιος; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και ΠολιτισμούΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τα Ανοιχτά Οικοσυστήματα Καινοτομίας (Open Innovation Ecosystems) και το ρόλο τους στην ανάπτυξη των Έξυπνων Πόλεων. Η έρευνα επικεντρώθηκε στη μελέτη των περιοχών καινοτομίας, των living labs και των προγραμμάτων για την υποστήριξη νεοφυών επιχειρήσεων (θερμοκοιτίδες, επιταχυντές) μέσα από την καταγραφή και ανάλυση παραδειγμάτων από τρεις επιτυχημένες Έξυπνες Πόλεις: Λονδίνο, Βαρκελώνη, Άμστερνταμ. Επιπροσθέτως, η έρευνα συμπληρώνεται από την καταγραφή των δράσεων που έχουν σημειωθεί στην πόλη της Αθήνας, την τελευταία δεκαετία, για την ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρημα-τικότητας υπό το πρίσμα του στρατηγικού σχεδιασμού για τις Έξυπνες Πόλεις. Τέλος, η εργασία ολοκληρώνεται με μια συγκριτική ανάλυση των χαρακτηριστικών τεσσάρων πόλεων που εξετάστηκαν εντός της εργασίας.Τεκμήριο Storytelling και video games: η περίπτωση του God of War(Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2019) Μαρούσης, Θεόφιλος Γ.; Μπακουνάκης, Νίκος Α., 1956-; Σκαρπέλος, Ιωάννης Π.; Τσακαρέστου, Μπέττυ; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και ΠολιτισμούΤις τελευταίες δεκαετίες η ανάπτυξη της τεχνολογίας, των γραφικών, η διάδοση του διαδικτύου και η διαδραστικότητα που μας παρέχει η ψηφιοποίηση αναδεικνύουν τα βιντεοπαιχνίδια ως ένα από τα πλέον σύγχρονα μέσα της εποχής. Τα video games όντας πολυτροπικό μέσο, περιλαμβάνουν από τη μια το αφηγηματικό και από την άλλη το λουδολογικό κομμάτι τους, καθώς παρέχουν στο χρήστη τη δυνατότητα να παίξει και ταυτόχρονα να γίνει δέκτης αφήγησης, χρησιμοποιώντας ήχο, εικόνα και κείμενο. Παιχνίδι και αφήγηση όμως είναι δύο διαφορετικά στοιχεία, ο συνδυασμός των οποίων άλλοτε είναι αρμονικός (παιχνιδοαφηγηματική συνάφεια) και άλλοτε λαμβάνει συγκρουσιακό χαρακτήρα (παιχνιδοαφηγηματική παραφωνία). Στην εργασία εξετάζεται αυτή η σχέση παιχνιδιού – αφήγησης ως προς τα παραγόμενα νοήματα στην περίπτωση του βιντεοπαιχνιδιού God of War. Στο πρώτο μέρος γίνεται βιβλιογραφική επισκόπηση πάνω στη θεωρία του storytelling, στο δεύτερο τα κύρια χαρακτηριστικά των βιντεοπαιχνιδιών, τί ονομάζουμε παιχνίδι (gameplay), αλλά και το storytelling στα games. Στο τρίτο ακολουθεί η μελέτη περίπτωσης του game, με την ανάλυση της αλληλεπίδρασης των δύο πεδίων, τo οποίο χωρίζουμε σε τρία μέρη: τα cinematic, τα text και το gameplay. Στο τέλος καταλήγουμε σε ορισμένα συμπεράσματα, με κυριότερα την προσπάθεια γεφύρωσης του χάσματος ανάμεσα σε παιχνίδι και αφήγηση, την ενίοτε νοηματική σύγκρουση διαφορετικών χρονικών διαστάσεων, τη δυνατότητα σχεδιαστικής βελτίωσής τους και την ικανότητα ενός κατεξοχήν διαδραστικού μέσου να αφηγηθεί μια ιστορία.Τεκμήριο Street Art στην Αθήνα του «χρέους»: μια πρόταση προσέγγισης του πεδίου μέσα από την κριτική ανάλυση λόγου(Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2014) Παπαδοπούλου, Άννα-Αλεξία Κ.; Σκαρπέλος, Ιωάννης Π.; Φουντουλάκη, Έφη, 1950-; Τσακαρέστου, Παναγιώτα; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και ΠολιτισμούΣτην παρούσα εργασία επιχειρείται η προσέγγιση της Street Art (Τέχνη του δρόμου), μέσα από τα δελτία τύπου που κατά καιρούς εκδίδονται από τα Μέσα μαζικής ενημέρωσης, καθώς και μέσα από δείγματα έργων στους τοίχους της πόλης, τις εικόνες που αποτελούν αυτήν την πρακτική. Είναι στην ουσία μια πρόταση ανάγνωσης των «επιχειρημάτων» είτε λεκτικών είτε οπτικών στο «πεδίο» της Street Art. Εφαλτήριο γι αυτή τη μελέτη αποτέλεσε η παρατήρηση της εντατικοποίησης των παρεμβάσεων στο δημόσιο χώρο τα τελευταία χρόνια της κρίσης «χρέους». Το ενδιαφέρον των φορέων -είτε κρατικών είτε ιδιωτικών- για την ιδρυματοποίηση θα μπορούσαμε να πούμε και για την επένδυση σε αυτό το είδος τέχνης από τη μία, οι αυτόνομες παρεμβάσεις από την άλλη, και η προβολή αυτών των δράσεων από τα Μ.Μ.Ε., ως έναν εναλλακτικό αστικό τρόπο πρόσληψης της τέχνης, με μια διάθεση θέσπισης αισθητικής ατζέντας, συνιστούν την αλλαγή, η οποία κέντρισε το ενδιαφέρον μας. Η διαθεματικότητα του κλάδου επέτρεψε την κοινωνιογλωσσολογική προσέγγιση των κειμένων και των εικόνων, σε συνδυασμό με άλλα ρεύματα της κοινωνικής και της πολιτισμικής θεωρίας. Το εργαλείο που επιλέχθηκε για την ανάλυση του υλικού είναι η Κριτική Ανάλυση Λόγου (Critical Discourse Analysis), η οποία μας βοήθησε να προτείνουμε έναν τρόπο ανάδειξης της «κατασκευής» της κοινωνικής πραγματικότητας μέσω των «λόγων».