Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας
Μόνιμο URI για αυτήν την κοινότηταhttps://beta-pandemos.panteion.gr/handle/123456789/26
Νέα
Αυτή είναι η κοινότητα από το παλιό σύστημα με ID:cid:7
Περιηγούμαι
Πλοήγηση Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας ανά Συγγραφέα "Αλεξανδρή, Βασιλική Χ."
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Ζώντας στο ίδρυμα: επιτελέσεις αναπηρίας και πολιτικές φροντίδας(Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, 2022) Αλεξανδρή, Βασιλική Χ.; Αβραμοπούλου, Ειρήνη; Riboli, Diana; Μπουκάλα, Σαλώμη; Πάντειο Πανεπιστήμιο, Τμήμα Κοινωνικής ΑνθρωπολογίαςΗ παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά επιτελέσεις αναπηρίας σε ένα ίδρυμα-οικοτροφείο αναπήρων και επεξεργάζεται τις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ τροφίμων και φροντιστριών/τών. Προκειμένου να εντοπιστεί μέσα από τις φροντιστικές πρακτικές, πώς οι σκέψεις, τα συναισθήματα και οι συμπεριφορές των εμπλεκομένων σωματοποιούνται και ενσωματώνονται στον συγκεκριμένο χώρο, επιλέγονται τα εργαλεία των ημι-δομημένων συνεντεύξεων, της συμμετοχικής παρατήρησης καθώς και στοιχεία αυτοεθνογραφικής προσέγγισης. Επίσης, με ενδιαφέρον για το πώς οι πρακτικές φροντίδας συγκροτούν το υποκείμενο και τον Άλλο, αναλύεται η κατηγορία του ανάπηρου υποκειμένου εστιάζοντας σε συναρμογές γνώσης/εξουσίας. Μέσα από εκείνες, το ανάπηρο υποκείμενο διαχωρίζεται εξωτερικά σε σχέση με τους μη ανάπηρους και εσωτερικά ως προς τη διάκριση διαγνώσεων μεταξύ χαμηλής και υψηλής λειτουργικότητας. Θέτοντας το σώμα ως σημαντική αναλυτική κατηγορία και εξετάζοντας μεθοδολογικά άρρητες και σωματικές καθημερινές πρακτικές, μεταδομιστικές προσεγγίσεις και η ανθρωπολογία του γίγνεσθαι συνομιλούν, για να αναζητηθεί ο τρόπος διάχυσης των επιθυμιών μέσα στο ίδρυμα. Για τον λόγο αυτό, το άγγιγμα εξετάζεται ως σημείο συνάντησης αλλά και διαφοράς. Επιπροσθέτως, με τη διερεύνηση του πώς εδραιώνονται πειθαρχικοί μηχανισμοί που αναπαράγουν κανονικότητες -στις οποίες εμπλέκονται τόσο οι τρόφιμοι όσο και οι εργαζόμενες/οι- η ανθρωπολογία του γίγνεσθαι μέσα από πολιτικές του συν-αισθήματος αποσταθεροποιεί την πρωτοκαθεδρία της ταυτότητας στη δυτική φιλοσοφική παράδοση υπέρ της μετατόπισης σε σύνολα σχέσεων. Παράλληλα, αναλύονται ερωτικές και σεξουαλικές επιθυμίες μέσα στο ίδρυμα. (Συμ)βιώνοντας εμπειρίες αναπηρίας και διεκδικώντας μια επιστημολογική πτυχή μεταξύ των ιατρικών διαγνώσεων που επιβάλλουν την εξουσία της γνώσης των ειδικών, η έννοια του τέρατος αναδεικνύει εκείνα τα σώματα που, στην αποτυχία τους να προσεγγίσουν τις σωματικές κανονικότητες, αποκλείονται ριζικά. Στην αναζήτηση δίκαιων συνθηκών διαβίωσης, η έννοια της διασωματικότητας και οι θεωρίες για το μετά-ανθρώπινο γίνονται εργαλεία στην ανάλυση της φροντιστικής σχέσης, ώστε να εξερευνηθούν περιπλοκότητες του κοινωνικού κόσμου, εφιστώντας την προσοχή στις αλληλεπιδράσεις και τις εντάσεις που συνθέτουν την κοινωνική ζωή. Η διασωματική φροντίδα, που βιώνουν στις συναντήσεις τους πολλά ανάπηρα και μη ανάπηρα υποκείμενα, εγείρουν σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τα είδη ζωής και θανάτου που έχουν σημασία στο επίπεδο μιας διαδικασίας γίγνεσθαι που παρακάμπτει την άκαμπτη, αυτόνομη υποκειμενικότητα.