Riboli, Diana2024-08-292024-08-292016https://beta-pandemos.panteion.gr/handle/123456789/8082Διπλωματική εργασία - Πάντειο Πανεπιστήμιο. Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, ΠΜΣ "Κοινωνική και Πολιτισμική Ανθρωπολογία", 2016Βιβλιογραφία: σ. 36-46Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να προσεγγίσει την έννοια της ιατρικοποίησης της διαφορετικότητας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αναδεικνύοντας το πλαίσιο μέσα από το οποίο αυτή φυσικοποιείται, εμπεδώνεται και αναπαράγεται ως μία κανονικότητα. Για την κατανόηση και την ανάδειξη του πλαισίου αυτού χρησιμοποιείται το παράδειγμα των παιδιών με «Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας» (ΔΕΠ-Υ), η οποία στην Ελλάδα εντάσσεται στα πλαίσια της «Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης».The purpose of this paper is to approach the concept of medicalization of diversity in primary education, by highlighting the framework through which it is naturalized, embedded and reproduced as a regularity. In order to understand and highlight that framework the paper uses the example of children with "Attention Deficit Hyperactivity "Disorder" (ADHD), that falls in Greece under the category of "Special Education and Training".46 σ.elΗ ιατρικοποίηση της διαφορετικότητας στην ελληνική σχολική εκπαίδευση: το παράδειγµα της ειδικής αγωγήςMedicalization of diversity in greek school education: the example of special-needs teachingΜεταπτυχιακές ΕργασίεςΙατρικοποίηση, διαφορετικότητα, πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ειδική αγωγή, ΔΕΠ-ΥMedicalization, diversity, primary education, special education, ADHD