Σόλμαν, Μ.Γεώργας, Δ.Μίχου, Μ.Σώκου-Μπάδα, Κ.2024-08-292024-08-291988Ψυχολογικά θέματα, τόμ. 01 τεύχ. 1, 28-40 (1988)https://beta-pandemos.panteion.gr/handle/123456789/765Παρουσιάζονται μερικά αποτελέσματα μιας ευρύτερης έρευνας με θέμα τη «Σχολική Αποτυχία» παιδιών της A ' και Β ' Δημοτικού από την ευρύτερη περιφέρεια της Αθήνας.Το δείγμα αποτελείται από 593 παιδιά (ίσος αριθμός από κάθε φύλο, τάξη και σχολικό βαθμό). Τα παιδιά εξετάστηκαν με τρία υποτέστ από το Georgas Τεστ Νοημοσύνης για Παιδιά, και με Τεστ Αναγνωστικής Ικανότητας και Αριθμητικής που κατασκευάστηκαν ειδικά για τους στόχους αυτής της έρευνας. Βρέθηκε ότι όλες οι μετρήσεις (Νοητική Εξέλιξη, Αναγνωστική και Αριθμητική Επίδοση) συσχετίζονται στατιστικά σημαντικά μεταξύ τους καθώς και με τη σχολική επίδοση και αποτυχία και στις δύο τάξεις του Δημοτικού. Βρέθηκε ακόμη πως η ηλικία εισαγωγής στο Δημοτικό επηρεάζει τη σχολική επίδοση και κατά συνέπεια τη σχολική αποτυχία. Προτείνεται να αναθεωρηθεί το εβδομαδιαίο πρόγραμμα της A ' Δημοτικού προκειμένου να εναρμονισθεί με την πιθανή ανωριμότητα των παιδιών που ξεκινούν το σχολείο στα 5 1/2 χρόνια.13 σ.elΣχολική ψυχολογία -- ΕλλάδαSchool psychology -- GreeceΕπίπεδα ευφυίαςIntelligence quotientΣχολική επίδοση: κοινωνικοί, ψυχικοί και σωματικοί παράγοντες: σχέσεις νοητικής εξέλιξης, αναγνωστικής και αριθμητικής επίδοσης με σχολική αποτυχίαάρθρο