Χουντουμάδη, Α.2024-08-292024-08-291991Ψυχολογικά θέματα, τόμ. 04, τεύχ. 3, 263-268 (1991)https://beta-pandemos.panteion.gr/handle/123456789/1030Η παρούσα μελέτη σχεδιάστηκε για να διερευνηθούν οι γνωστικές διαδικασίες που συνοδεύουν την επεξεργασία ενός τηλεοπτικού ερεθίσματος σε κατανοητή και μη κατανοητή γλώσσα. Παιδιά του δημοτικού σχολείου (Ν=56), ηλικίας 6*7 χρόνων και 9-10 χρόνων, εξετάστηκαν όσον αφορά την ανάκληση και αναγνώριση κεντρικών και δευτερευόντων σημείων μιας τηλεοπτικής ιστορίας, καθώς και τον σχηματισμό γνωστικών επαγωγών. Η επίδοση των μεγάλων παιδιών ήταν καλύτερη σε όλες τις μετρήσεις. Η χαμηλότερη επίδοση των μικρών παιδιών χαρακτηρίζεται από μια αδυναμία αποκέντρωσης της προσοχής από τα δευτερεύοντα σημεία της ιστορίας. Η γλώσσα βρέθηκε να επηρεάζει την επίδοση των παιδιών όσον αφορά την αναγνώριση κεντρικών και δευτερευόντων σημείων, ενώ δεν επηρέασε την επίδοση στις μετρήσεις που απαιτούν βαθύτερη γνωστική επεξεργασία (ανάκληση και επαγωγές).6 σ.elΚατανόηση στα παιδιάΓνωστική επεξεργασία του τηλεοπτικού μηνύματος από παιδιά Δημοτικού Σχολείουάρθρο