2024-08-292024-08-291990Ψυχολογικά θέματα, τόμ. 03 τεύχ. 2, 105-109 (1990)https://beta-pandemos.panteion.gr/handle/123456789/832Από το 1948, όταν η παρατήρηση βρεφών πρωτο-εισήχθη από την Ε. Bick, στην εκπαίδευση των ψυχοθεραπευτών παιδιών στο Tavistock, διαδόθηκε σε διάφορες χώρες ως μέρος της εκπαίδευσης ψυχοθεραπευτών και αναλυτών. Με την ενθάρρυνση και τη βοήθεια της Εκπαιδευτικής Επιτροπής Ψυχοθεραπευτών Παιδιών της Β.Α.Ρ., ένα σεμινάριο παρατήρησης βρεφών άρχισε το 1988 στην Αθήνα. Εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι αντιμετώπισαν πολλές δυσκολίες που είχαν σχέση με άγχος για τη συμμετοχή. φόβους διείσδυσης στις οικογένειες και ερωτηματικά σχετικά με τον επαγγελματικό ρόλο. Συ- ζητείται η διεργασία αυτής της ομάδας σε σχέση με τις δυσκολίες και τα κέρδη από την εκπαίδευση και αναφορικά με τα παρακάτω: μάθηση για την ανθρώπινη ανάπτυξη και εξέλιξη μέσω της εμπειρίας, διαχωρισμό του φυσιολογικού από το παθολογικό, έννοιες όπως ο χρόνος και συγχρονισμός, ικανότητα για παρατήρηση, αυτο-έλεγχο, αναγνώριση του παιδιού μέσα στον ενήλικα, διαδικασία ανταλλαγής (πάρε-δώσε) και τήρηση επαγγελματικών ορίων.5 σ.elΗ εμπειρία από τη δημιουργία σεμιναρίου παρατήρησης βρέφους στην Aθήναάρθρο